Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
Souhrnné vyjádření odboru životního prostředí
1. Základní informace k životní situaci
Souhrnné vyjádření je ucelenou informací za celý odbor, která obsahuje základní podmínky realizace stavby, případně jiného záměru. Obvykle je vydáváno pro potřeby řízení vedeného obecným stavebním úřadem a žadatel i tento úřad se z něj dozví, jaké podmínky bude muset respektovat a jaká povolení a souhlasy si musí opatřit.
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel (fyzická nebo právnická osoba) nebo zplnomocněný zástupce.
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Forma ani obsah žádosti nejsou stanoveny. Je vhodné využít přiložený nezávazný formulář, záměr popsat co nejpodrobněji a přiložit projektovou dokumentaci. Čím podrobnější žádost bude, tím menší je riziko, že záměr nebude možné objektivně posoudit.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, odbor životního prostředí.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Osobně:
Na kontaktním místě odboru životního prostředí (kancelář č. 331) v budově Nového magistrátu (nám. Dr. E. Beneše 183/22, Liberec 1) se službu konajícím pracovníkem v úřední době odboru (pondělí a středa, 8:00–17:00)
Písemně:
Prostřednictvím pošty, případně podáním na podatelně úřadu v budově historické radnice (nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1)
Úplné informace o úřední době magistrátu jsou uvedeny na této stránce: https://www.liberec.cz/uredni-doba-magistratu/. Celý odbor životního prostředí, včetně kontaktního místa, je nepřepážkovým pracovištěm.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Rozsah není stanoven. Doporučujeme využít přiložený nezávazný formulář a předložit projektovou dokumentaci (po vyřízení věci bude vrácena žadateli).
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Nejsou.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
30–60 dnů ode dne podání žádosti.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou.
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Poskytnutí součinnosti při případném odstraňování vad podané žádosti a prověření stavu na místě.
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit prostřednictvím a s úřadem je možno komunikovat (mimo osobního jednání):
- datovou schránkou: ID 7c6by6u,
- el. podatelnou (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- další související právní předpisy
13. Jaké jsou související předpisy
Všechny složkové zákony, podle kterých odbor životního prostředí vykonává činnost.
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Vydané vyjádření může být přezkoumáno nadřízeným krajským úřadem.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
16. Nejčastější dotazy
Je nezbytné předložit projektovou dokumentaci?
- Není. Obsah žádosti záleží čistě na žadateli. Pokud ale ze žádosti nebude možné zjistit rozhodná fakta (typicky: plošný rozsah stavby, umístění okolních dřevin a jejich možné ovlivnění, způsob napojení stavby na inženýrské sítě, vzhled objektu,…), vyjádření nebude možné vydat.
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Odbor životního prostředí
Kontaktní osoba:
- Ing. Jaroslav Rašín, vedoucí odboru, tel: 485 244 872,
e-mail: rasin.jaroslav@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován:
- 29. 07. 2022