Potřebuji vyřídit

Pronájem hrobového místa nebo prodloužení stávajícího hrobového místa

1. Základní informace k životní situaci

Předmětem nájmu je hrobové místo na veřejných pohřebištích v majetku SML (Urnový háj krematoria, Ruprechtice, Rudolfov, Horní Růžodol, Vesec, Radčice, Ostašov a Machnín). Pronajmout si lze kolumbární okénko a kolumbární zeď na Urnovém háji krematoria a na ostatních hřbitovech urnový hrob nebo hrob k uložení ostatků.

2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba starší 18 let.

3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Tato životní situace se řeší osobním jednáním na správě hřbitovů. Není nutné vyplňovat speciální žádost, ale uzavírá se přímo „Smlouva o nájmu“.

4. Na které instituci životní situaci řešit

Magistrát města Liberec, odbor správy veřejného majetku, oddělení komunálních služeb.

5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Vše, co se týká libereckých hřbitovů, pronájmu hrobových míst a souvisejících služeb můžete vyřídit na našich kontaktních kancelářích:

Adresa: U Krematoria č. p. 460, Liberec IV-Perštýn – kancelář v budově libereckého krematoria.

  • Pondělí a středa od 8.00 do 16.00 hodin, úterý, čtvrtek, pátek od 8.00 do 14.00 hodin
  • kontaktní telefon: +420 485 243 462, +420 770 167 993, Bc. Vojtová Jana,

Adresa: Věkova 249/22, 460 14 Liberec XIV-Ruprechtice – kancelář na hřbitově v Ruprechticích

  • pondělí a středa od 8.00 do 16.00 hodin
  • kontaktní telefon: +420 485 243 457,+ 420 731 692 640, Kalinová Jaroslava

Bližší informace o provozu kanceláří včetně mapy jsou na:

6. Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • Občanský průkaz
  • Kopie úmrtního listu
  • Doklad o zpopelnění

7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za pronájem se platí poplatky podle platného ceníku. Nájemce při uzavření smlouvy zaplatí poplatek za nájem na dobu 10 let.

Ceník lze nalézt na: https://www.pohrebvliberci.cz/pohrebni-sluzba/nabidka-a-cenik-sluzeb

8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny, nicméně žádost by měla být vyřízena do 30 dnů.

9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Žádní, veškerá agenda se provádí na správě hřbitovů.

10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

11. Elektronická služba, kterou lze využít

12. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví, ve znění pozdějších předpisů.

13. Jaké jsou související předpisy

Řád veřejného pohřebiště a ceník dostupné na www.pohrebvliberci.cz.

14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Jsou stanoveny  v Zákoně č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví, ve znění pozdějších předpisů v Řádu veřejných pohřebišť a v Zákoně č. 251/2016 Sb.

16. Nejčastější dotazy

17. Další informace

18. Související životní situace a návody, jak je řešit

19. Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • Odbor správy veřejného majetku

Kontaktní osoba:

  • Ing. Jiří Kovačičin, vedoucí oddělení komunálních služeb, tel.: 48 524 3876

Popis byl naposledy aktualizován

  • 15. 06. 2022

20. Jaké jsou potřebné formuláře

Předem připravené formuláře nejsou potřeba.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...