- Úvod
- Potřebuji vyřídit
- Doprava
- Oddělení silniční a dopravní
- Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace, uzavírky v souvislosti se stavební činností a povolení zvláštního užívání v souvislosti s havárií na vedení
Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
-
Vyhrazené stání pro imobilní osobu
-
Vyhrazené placené stání
-
Stavba a rekonstrukce - závazné stanovisko
-
Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace, uzavírky v souvislosti se stavební činností a povolení zvláštního užívání v souvislosti s havárií na vedení
-
Povolení k umístění reklamního zařízení
Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace, uzavírky v souvislosti se stavební činností a povolení zvláštního užívání v souvislosti s havárií na vedení
1. Základní informace k životní situaci
Povolení k výše uvedeným žádostem vydává odbor dopravně správních agend, oddělení silniční a dopravní, jako příslušný silniční správní úřad na úseku místních komunikací a silnic II. a III. třídy v obvodu rozšířené působnosti statutárního města Liberec.
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost může podat fyzická i právnická osoba (jak zhotovitel, tak i objednatel prací).
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínkou zahájení řízení o žádosti je řádné doručení vyplněné žádosti s předložením potřebných dokladů (seznam uveden jako příloha v žádosti). Žádost včetně příloh je možné podat přímo u konkrétní pracovnice odboru dopravně správních agend, osobně na podatelně statutárního města Liberec, poslat poštou nebo elektronicky (datovou schránkou v příslušném formátu, el. podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz).
4. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, odbor dopravně správních agend, oddělení silniční a dopravní.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, odbor dopravně správních agend, oddělení silniční a dopravní, ul. Dr. M. Horákové 580/7, 460 01 Liberec 4, 6. patro budovy S-tower
- č. dv. 6.20 – Jana Fričová, Hana Coufalová
- č. dv. 6.21 – Ing. Ivona Apková, Ing. Petra Hubáčková.
Pondělí a středa 8,00 – 17,00 hodin, úterý, čtvrtek, pátek – pouze po domluvě (poslední pátek v měsíci sanitární den).
Veškeré dokumenty lze doručit na podatelnu statutárního města Liberec.
Formy doručení:
- osobně na adresu: ul. Dr. M. Horákové 580/7, 460 01 Liberec 4, 6. patro budovy S-tower
- písemně na adresu: nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec 1,
- elektronicky:
- datová schránka: ID 7c6by6u,
- el. podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti, v případě zastupování plnou moc, výpis z obchodního rejstříku (právnické osoby), výpis z živnostenského rejstříku (fyzická osoba podnikající).
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Vydání rozhodnutí je zpoplatněno podle příslušných položek zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů. Poplatky stanovuje odbor dopravně správních agend až po zpracování a vyhodnocení žádosti.
Správní poplatek
- 10 dní a na dobu kratší než 10 dní 100,- Kč
- 6 měsíců a na dobu kratší než 6 měsíců 500,- Kč
- delší než 6 měsíců 1000,- Kč
Správní poplatek je možný zaplatit hotově u příslušného pracovníka odboru dopravně správních agend nebo bankovním převodem.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení jsou dány obecně správním řádem - bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od zahájení správního řízení (podání žádosti), k nimž lze ve složitých případech připočítat dobu až 30 dnů. Do těchto lhůt se však nezapočítávají zákonné překážky, pro které je řízení přerušeno, nejčastěji z důvodů neúplné žádosti a jejích příloh.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- statutární město Liberec, odbor správy veřejného majetku (v případě dotčení místních komunikací)
- Krajská správa silnic Libereckého kraje, příspěvková organizace (v případě dotčení silnic II. a III. třídy)
- Krajské ředitelství policie Libereckého kraje, dopravní inspektorát Liberec/Česká Lípa (dále Policie KŘ – DI).
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- v případě omezení silničního provozu souhlas příslušného orgánu PČR – DI (správnímu orgánu je nutné doložit návrh přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích včetně vedení objízdné trasy v případě úplné uzavírky),
- v případě silnic II. a III. třídy v obvodu rozšířené působnosti statutárního města Liberec souhlas Krajské správy silnic Libereckého kraje, příspěvkové organizace,
- v případě omezení autobusové dopravy vyjádření příslušného dopravce nebo Krajského úřadu Libereckého kraje, odboru dopravní obslužnosti.
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit prostřednictvím:
- datové schránky: ID 7c6by6u,
- e-podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 13/1997 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
13. Jaké jsou související předpisy
- vyhláška č. 104/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích,
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravným prostředkem spojeným s rozhodnutím odboru dopravně správních agend je odvolání ke Krajskému úřadu Libereckého kraje. Konkrétní opravné prostředky jsou ze zákona vždy uvedeny v každém jednotlivém písemném povolení vydané odborem dopravně správních agend. U uzavírek se odnímá odkladný účinek.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce dle ust. § 42 (pořádková pokuta), dle ust. § 42a (přestupky, kterých se dopustí fyzické osoby), dle ust. § 42b (správní delikty, kterých se dopustí právnické a podnikající fyzické osoby) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
16. Nejčastější dotazy
Výše správního poplatku za vydané povolení včetně poplatků za povolený zábor, lhůty pro vydání povolení, v případě uzavírky (nařízená objížďka) zajištění dopravního značení.
17. Další informace
Dotazy související s konkrétním případem (zda je nutný souhlas PČR – DI, a to v případě zvláštního užívání komunikace IV. třídy /chodník/ a dále, zda v dotčené ulici je provozována linková osobní doprava (DPMLJ, a.s., ČSAD Liberec, a.s. a další dopravci).
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
V případě, že termín ukončení prací není možné z objektivních důvodu dodržet, je nutné včas požádat o změnu termínu (v případě zvláštního užívání) nebo o vydání nového rozhodnutí (v případě uzavírek). Po dokončení prací neprodleně požádat vlastníka (správce pozemní komunikace) o převzetí povrchu dotčené pozemní komunikace.
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
Magistrát města Liberec, odbor dopravně správních agend, oddělení silniční a dopravní.
Kontaktní osoba:
- Jana Fričová, referent oddělení silničního a dopravního, tel. 485 243 859, e-mail: fricova.jana@magistrat.liberec.cz,
- Hana Coufalová, referent oddělení silničního a dopravního, tel. 485 243 839, e-mail: coufalova.hana@magistrat.liberec.cz,
- Ing. Ivona Apková, referent oddělení silničního a dopravního, tel. 485 243 854, e-mail: apkova.ivona@magistrat.liberec.cz,
- Ing. Petra Hubáčková, referent oddělení silničního a dopravního, tel. 485 243 829, e-mail: hubackova.petra@magistrat.liberec.cz,
Popis byl naposledy aktualizován
25.04.2024