Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Nakládání s komunálním odpadem
- Nezákonně soustředěný odpad
- Upuštění od odděleného soustřeďování odpadů
- Závazné stanovisko k nakládání s odpady nebo vedlejšími produkty k terénním úpravám a k odstranění stavby
- Vyjádření ke změně dokončené stavby
- Závazné stanovisko k umístění, provedení a užívání stavby stacionárního zdroje
Vyjádření ke změně dokončené stavby
1. Základní informace k životní situaci
- Vyjádření vydává obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má být realizován příslušný záměr.
- Žádost o vyjádření lze podat osobně na Magistrátu města Liberec - odboru životního prostředí, zaslat poštou, v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem na elektronickou podatelnu úřadu nebo do datové schránky statutárního města Liberec. Za podmínky, že bude žádost do 5 dnů potvrzena popř. doplněna výše uvedeným způsobem, lze podat žádost prostřednictvím dálnopisu, telefaxu či veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu.
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Právnická, fyzická podnikající osoba, fyzická osoba - statutární zástupci, případně zmocněnci.
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
K podání žádosti o vyjádření dle § 146 odst. 3 písm. b) zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech je možné využít formulář dostupný na webových stránkách města Liberec.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Liberec.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Osobně:
- Na kontaktním místě odboru životního prostředí (kancelář č. 331) v budově Nového magistrátu (nám. Dr. E. Beneše 183/22, Liberec 1) se službu konajícím pracovníkem v úřední době odboru (pondělí a středa, 8:00–17:00)
Písemně:
- Prostřednictvím pošty, případně podáním na podatelně úřadu v budově historické radnice (nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1)
Informace o úřední době magistrátu jsou uvedeny zde.
Celý odbor životního prostředí, včetně kontaktního místa, je nepřepážkovým pracovištěm.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Vyplněný formulář, případně plnou moc k zastupování.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Správní orgán příslušný k vydání vyjádření vydá vyjádření bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byl o vydání vyjádření požádán. K této lhůtě se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ohledání na místě nebo jde-li o zvlášť složitý případ.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit prostřednictvím:
- datové schránky: ID 7c6by6u,
- el. podatelny (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
- Zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech.
13. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Vyjádření není rozhodnutím ve správním řízení a nelze se tedy proti němu samostatně odvolat.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—
16. Nejčastější dotazy
—
17. Další informace
Žádost o vyjádření lze podat osobně na Magistrátu města Liberec – odboru životního prostředí, zaslat poštou, v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem na elektronickou podatelnu úřadu nebo do datové schránky statutárního města Liberec. Za podmínky, že bude žádost do 5 dnů potvrzena popř. doplněna výše uvedeným způsobem, lze podat žádost prostřednictvím dálnopisu, telefaxu či veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu.
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Odbor životního prostředí
Kontaktní osoba:
- Ing. František Russig, vedoucí oddělení odpadů a ovzduší, tel: 485 244 882,
e-mail: russig.frantisek@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován
- 11. 10. 2022