- Úvod
- Potřebuji vyřídit
- Stavba a rekonstrukce
- Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace - stavba lešení, zařízení staveniště, umístění kontejneru, placené vyhrazené stání a stání pro invalidní osoby, akce, přechodná a místní úprava provozu
Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Stavba, přestavba nebo jiné použití pozemku – žádost o povolení stavebního úřadu
- Realizace povolené stavby nebo změny stavby
- Kolaudace a užívání stavby
- Podnět stavebnímu úřadu na porušení stavebního zákona
- Stavební povolení - vodní díla
- Konzultace záměru stavby, studie apod., předprojektová příprava
- Kolaudace, ohlášení dokončení stavby - vodní díla
- Uložení inženýrských sítí a připojování nemovitostí a pozemních komunikací (podklady pro stavbu rodinného domu)
- Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace - stavba lešení, zařízení staveniště, umístění kontejneru, placené vyhrazené stání a stání pro invalidní osoby, akce, přechodná a místní úprava provozu
- Návrh na změnu územního plánu pořizovanou zkráceným postupem
- Návrh na změnu územního plánu
- Závazné stanovisko orgánu územního plánování
- Územně plánovací informace
- Vyjádření statutárního města Liberec v pozici účastníka správních řízení týkajících se povolování staveb
Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace - stavba lešení, zařízení staveniště, umístění kontejneru, placené vyhrazené stání a stání pro invalidní osoby, akce, přechodná a místní úprava provozu
1. Základní informace k životní situaci
Povolení vydává odbor dopravy jako příslušný silniční správní úřad na úseku místních komunikací a silnic II. a III. třídy v obvodu rozšířené působnosti statutárního města Liberec.
Na podatelnu statutárního města Liberec je nutné doručit:
- Vyplněnou žádost
- Doklady (návrh přechodného dopravního značení, doba trvání, popis dotčeného úseku komunikace, rozsah pracovního místa, objízdná trasa, situační nákres)
Na výzvu oddělení silničního a dopravního je nutné žádost případně doplnit.
Po obdržený příslušných závazných stanovisek a projednání s dotčenými orgány vydá silniční správní úřad rozhodnutí, popř. i stanovení přechodné úpravy provozu.
Požadované dokumenty:
Výpis z obchodního rejstříku u právnické osoby nebo fyzické osoby podnikající.
Platný doklad totožnosti u fyzické osoby.
Správní poplatek.
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost může podat fyzická i právnická osoba (sám žadatel, zhotovitel i objednatel prací, nebo jeho právní zástupce na základě plné moci).
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vyplnit žádost s předepsanými údaji, doložit potřebnými doklady, které jsou uvedeny v žádosti a podepsat oprávněnou osobou. Žádost včetně příloh možno zaslat poštou, osobně přímo na podatelnu MML, prostřednictvím datové schránky nebo k předání přímo na odboru dopravy.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, odbor dopravy, oddělení silniční a dopravní.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Nová budova magistrátu, 3. patro:
- č. dv. 318 – pí. Ohnsorgová, pí. Coufalová, Bc. Bělohoubková
- č. dv. 311 – Bc. Podhůrská
Úřední hodiny Po, St 8,00-17,00 hod., Út, Čt 8,00-16,00 hod. (objednaní klienti), Pá 8,00-12,00 hod. (objednaní klienti). Každý poslední pátek v měsíci je sanitární den.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad o totožnosti, výpis OR (právnická osoba), živnostenský list (fyzická podnikající).
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
vydání povolení ke zvláštnímu užívání komunikace na dobu platnosti:
- 10 dní a na dobu kratší než 10 dní 100 Kč
- 6 měsíců a na dobu kratší než 6 měsíců 500 Kč
- delší než 6 měsíců 1000 Kč
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Rozhodnutí se vydává bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od zahájení správního řízení (podání žádosti), k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo místní šetření, je-li třeba někoho předvolat, někoho nechat předvést nebo doručovat veřejnou vyhláškou osobám, jimž se prokazatelně nedaří doručovat, nebo jde-li o zvláště složitý případ
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Krajské ředitelství policie Libereckého kraje, dopravní inspektorát Liberec (dále Policie KŘ – DI).
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- v případě omezení silničního provozu doložit souhlas příslušného orgánu Policie KŘ – DI,
- v případě silnic II. a III. třídy souhlas a podmínky majetkového správce Krajské správy silnic Libereckého kraje,
- v případě nutnosti vyjádření dopravců a odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit prostřednictvím:
- datová schránka: ID 7c6by6u,
- e-podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů,
- vyhlášky č. 104/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích,
- zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
13. Jaké jsou související předpisy
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
K vydanému rozhodnutí je možno se odvolat v zákonné lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení u odboru silničního hospodářství Krajského úřadu Libereckého kraje prostřednictvím odboru dopravy Magistrátu města Liberec, oddělení silniční a dopravní.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce dle ust. § 42 (pořádková pokuta), dle ust. § 42a (přestupky, kterých se dopustí fyzické osoby), dle ust. § 42b (správní delikty, kterých se dopustí právnické a podnikající fyzické osoby) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších změn a doplňků
16. Nejčastější dotazy
—
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
V případě nedodržení termínu je třeba v dostatečném předstihu požádat o změnu rozhodnutí. Po skončení stavebních prací je třeba nahlásit ukončení prací správci komunikací, tj. statutárnímu městu Liberec, odboru správy veřejného majetku.
19. Kontakty
- Ivana Ohnsorgová, referentka oddělení silničního a dopravního, tel.: 485 243 838,
e-mail: ohnsorgova.ivana@magistrat.liberec.cz - Ing. Hana Coufalová, referentka oddělení silničního a dopravního, tel.: 485 243 839,
e-mail: coufalova.hana@magistrat.liberec.cz - Ing. Petra Hubáčková, referentka oddělení silničního a dopravního, tel.: 485 243 829, e-mail: hubackova.petra@magistrat.liberec.cz
- Bc. Zdeňka Podhůrská, referentka oddělení silničního a dopravního, tel.: 485 243 834,
e-mail: podhurska.zdenka@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován
- 05.05.2022