Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Stavba, přestavba nebo jiné použití pozemku – žádost o povolení stavebního úřadu
- Realizace povolené stavby nebo změny stavby
- Kolaudace a užívání stavby
- Podnět stavebnímu úřadu na porušení stavebního zákona
- Stavební povolení - vodní díla
- Konzultace záměru stavby, studie apod., předprojektová příprava
- Kolaudace, ohlášení dokončení stavby - vodní díla
- Uložení inženýrských sítí a připojování nemovitostí a pozemních komunikací (podklady pro stavbu rodinného domu)
- Žádost o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace - stavba lešení, zařízení staveniště, umístění kontejneru, placené vyhrazené stání a stání pro invalidní osoby, akce, přechodná a místní úprava provozu
- Návrh na změnu územního plánu pořizovanou zkráceným postupem
- Návrh na změnu územního plánu
- Závazné stanovisko orgánu územního plánování
- Územně plánovací informace
- Vyjádření statutárního města Liberec v pozici účastníka správních řízení týkajících se povolování staveb
Kolaudace, ohlášení dokončení stavby - vodní díla
1. Základní informace k životní situaci
V případě, že hodlá žadatel započít užívat řádně povolenou stavbu vodního díla, nemůže tak učinit dříve, než bude vodoprávním úřadem posouzena možnost danou stavbu užívat. O toto posouzení musí žadatel vodoprávní úřad požádat. Vhodné je postupovat dle vydaného stavebního povolení, kde se uveden výčet podkladů nezbytných pro to, aby vodoprávní úřad mohl posoudit možnost užívání dané stavby.
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel (fyzická nebo právnická osoba) nebo zplnomocněný zástupce.
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Na podatelnu Magistrátu města Liberec je tedy nutné doručit:
- vyplněnou žádost,
- doklady dle vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 183/2018 Sb., Vyhláška o náležitostech rozhodnutí a dalších opatření vodoprávního úřadu a o dokladech předkládaných vodoprávnímu úřadu.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, odbor životního prostředí, oddělení Vodoprávní úřad.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Osobně:
Na kontaktním místě odboru životního prostředí (kancelář č. 331) v budově Nového magistrátu (nám. Dr. E. Beneše 183/22, Liberec 1) se službu konajícím pracovníkem v úřední době odboru (pondělí a středa, 8:00-17:00)
Písemně:
Prostřednictvím pošty, případně podáním na podatelně úřadu v budově historické radnice (nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1)
Úplné informace o úřední době magistrátu jsou uvedeny na této stránce: https://www.liberec.cz/uredni-doba-magistratu/. Celý odbor životního prostředí, včetně kontaktního místa, je nepřepážkovým pracovištěm.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- vyplněnou žádost,
- doklady dle vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 183/2018 Sb., Vyhláška o náležitostech rozhodnutí a dalších opatření vodoprávního úřadu a o dokladech předkládaných vodoprávnímu úřadu.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez správního poplatku.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 15 dnů ode dne doručení žádosti stavebníka je stanoven termín provedení (závěrečné) kontrolní prohlídky stavby. Závěrečná kontrolní prohlídka stavby musí být vykonána do 45 dnů ode dne doručení žádosti o vydání kolaudačního souhlasu.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Rozsah je různý dle charakteru případu. Obvykle dotčené orgány státní správy, vlastníci pozemků dotčených stavbou (pokud nejde o stavebníka), správci dotčených vodních toků.
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- umožnit oprávněné úřední osobě nebo osobě jí přizvané vstup na svůj pozemek nebo stavbu,
- stavebník je povinen umožnit provedení kontrolní prohlídky, a pokud tomu nebrání vážné důvody, této prohlídky se zúčastnit.
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit prostřednictvím:
- datové schránky: ID 7c6by6u,
- el. podatelny (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon)
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- další související právní předpisy
13. Jaké jsou související předpisy
Vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 183/2018 Sb., Vyhláška o náležitostech rozhodnutí a dalších opatření vodoprávního úřadu a o dokladech předkládaných vodoprávnímu úřadu.
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Kolaudační souhlas není správním rozhodnutím a nelze se proto proti němu odvolat.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Vodoprávní úřad může podle stavebního zákona uložit pořádkovou pokutu tomu, kdo závažným způsobem ztěžuje provedení kontrolní prohlídky tím, že znemožňuje oprávněné úřední osobě nebo osobě jí přizvané vstup na svůj pozemek nebo stavbu, nebo se nezúčastní kontrolní prohlídky.
Pokuta může být uložena také za užívání stavby bez kolaudačního souhlasu.
16. Nejčastější dotazy
Může Vodoprávní úřad uložit pořádkovou pokutu při neomluvené neúčasti na svolané kontrolní prohlídce stavby?
- Ano. Může uložit pořádkovou pokutu do výše 50 000 Kč.
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Odbor životního prostředí
Kontaktní osoba:
- Kontaktní místo odboru životního prostředí, 3. patro Nový magistrát, kanc. č. 331, tel: 485 244 899
Popis byl naposledy aktualizován
- 15. 02. 2022