Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Nájem, pacht nebo výpůjčka městského pozemku
- Nájem a výpůjčky volných prostor nebo místností ve vlastnictví města
- Směna městského pozemku
- Umístění předzahrádky, výklad zboží, prodejní stánek na pozemku města
- Žádost o schválení stavební úpravy, opravy nebo instalace zařízení
- Dočasný zábor městského pozemku
- Žádost o krátkodobé užívání místností v budovách magistrátu města
- Prodej pozemku ve vlastnictví města
- Žádost o vyjádření subjektu technické infrastruktury a hlášení závad VO a SSZ
Směna městského pozemku
1. Základní informace k životní situaci
- parcelní číslo pozemku a katastrální území, který je v majetku města
- požadovaná výměra (nebo její část) pozemku
- parcelní číslo pozemku a katastrální území, který je ve vlastnictví žadatele
- požadovaná výměra (nebo její část) pozemku
- účel, pro který bude směněný pozemek využit
Na podatelnu Magistrátu města Liberec je nutné doručit:
- Vyplněná žádost o směnu pozemku, do žádosti nutno uvést čísla pozemků a katastrální území, účel využití pozemku, a telefonické, popř. mailové spojení pro rychlý kontakt při zpracovávání žádosti
- Snímek katastrální mapy se zákresem pozemků, stačí orientační nákres
- V případě podnikatelských subjektů výpis z rejstříku podnikatelských subjektů, u spolků ze spolkového rejstříku a stanovy spolku
Požadované dokumenty:
- Žádost
- Snímek katastrální mapy
a případně:
- výpis z podnikatelského nebo spolkového rejstříku
- stanovy spolku
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel – případně zástupce na základě plné moci.
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- Pro fyzické osoby - Vyplnit žádost o směnu pozemků, přiložit kopii katastrální mapy s vyznačením, o kterou část se jedná a podat na podatelně statutárního města Liberce.
- Pro právnické osoby a OSVČ – vyplnit žádost o směnu pozemků, přiložit kopii katastrální mapy s vyznačením o kterou část pozemku se jedná, přiložit popř. plnou moc k zastupování a podat na podatelně statutárního města Liberce.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Statutární město Liberec, odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Statutární město Liberec, nám. Dr. E. Beneše 1/1, odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K podání žádosti nejsou nutné žádné doklady.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatky nejsou stanoveny.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta vyřízení závisí na projednávání odborů města a následně schválení v Radě a Zastupitelstvu města Liberec (tato lhůta vyřízení trvá orientačně cca 4 měsíce).
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Pracovní skupina pro koordinaci majetkoprávních operací, kde jsou zastoupeny odbory:
- odbor územního plánování,
- odbor kancelář architektury města,
- odbor strategického rozvoje a dotací,
- odbor správy veřejného majetku,
- odbor majetkové správy a sportu,
- odbor ekologie a veřejného prostoru,
- odbor sociální a bytové politiky,
- odbor kultury, školství a cestovního ruchu
- odbor životního prostředí,
- odbor dopravně správních agend
- odbor dopravních staveb
- popř. Městské lesy Liberec (u lesních pozemků)
- Finanční výbor, Rada města Liberec, Zastupitelstvo města Liberec
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- v případě, že bude schválen záměr směny pozemku, projednat podmínky směny
- zaplatit náklady spojené se směnou pozemku ve výši 50% (Geometrický plán, znalecký posudek)
- do podpisu smlouvy musí mít žadatel uhrazeny veškeré závazky vůči statutárnímu městu Liberec.
- po výzvě k podpisu směnné smlouvy doplatit ve stanovené době případný rozdíl v ceně pozemků a určenou výši nákladů, podepsat směnnou smlouvu
- zaplatit 50% z výše poplatku na návrh na vklad do Katastru nemovitostí, vklad zajišťuje město
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Veškeré dokumenty lze doručit na podatelnu statutárního města Liberec.
Formy doručení:
- osobně nebo písemně na adresu: nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec 1,
- datová schránka: ID 7c6by6u,
- e-podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
- dle zákona č. 128/2000 Sb., zákona o obcích
13. Jaké jsou související předpisy
- Zásady postupu při prodeji a směně nemovitého majetku ve vlastnictví a spoluvlastnictví statutárního města Liberec schválené usnesením zastupitelstvem města č. 46/2024 dne 21. 3. 2024
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné – jedná se o samosprávu.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
16. Nejčastější dotazy
—
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic
Kontaktní osoba
- Bc. Markéta Franicová, referent oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic, tel: 485 243 311, e-mail: franicova.marketa@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován
- 27. 3. 2024