- Úvod
- Potřebuji vyřídit
- Majetek města
- Umístění předzahrádky, výklad zboží, prodejní stánek na pozemku města
Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Nájem, pacht nebo výpůjčka městského pozemku
- Nájem a výpůjčky volných prostor nebo místností ve vlastnictví města
- Směna městského pozemku
- Umístění předzahrádky, výklad zboží, prodejní stánek na pozemku města
- Žádost o schválení stavební úpravy, opravy nebo instalace zařízení
- Dočasný zábor městského pozemku
- Žádost o krátkodobé užívání místností v budovách magistrátu města
- Prodej pozemku ve vlastnictví města
- Žádost o vyjádření subjektu technické infrastruktury a hlášení závad VO a SSZ
Umístění předzahrádky, výklad zboží, prodejní stánek na pozemku města
1. Základní informace k životní situaci
- povolení stánkového prodeje, výkladu zboží a předzahrádky je nutno požádat v případě, že chcete uskutečňovat prodej na místech k tomu určených (tržní řád) mimo provozovnu.
- Na podatelnu Magistrátu města Liberec je nutné doručit:
- Vyplněná žádost o předzahrádku, výklad zboží či prodejní stánek na pozemku města, do žádosti nutno uvést číslo pozemku a katastrální území, účel využití pozemku, a telefonické, popř. mailové spojení pro rychlý kontakt při zpracovávání žádosti
- Situační nákres umístění do katastrální mapy, stačí orientační nákres
- Nákres či foto stánku, předzahrádky a výkladu zboží s uvedenými rozměry dle přílohy žádosti
- Kopie živnostenského listu (v případě žádosti o předzahrádku musí být uveden předmět podnikání – hostinská činnost), výpis z rejstříku podnikatelských subjektů, u spolků ze spolkového rejstříku a stanovy spolku
- Závazné stanovisko odboru životního prostředí, oddělení ochrany přírody a památek (platí v případě prodejních stánků a předzahrádek, pokud budou umístěny v prostoru městské památkové zóny po dobu nad 30 kalendářních dnů).
Požadované dokumenty:
- Žádost (na konci článku)
- Situační nákres ve snímku katastrální mapy
- Nákres či foto stánku, předzahrádky či výkladu zboží s rozměry
- Kopii živnostenského listu
- výpis z podnikatelského nebo spolkového rejstříku
- stanovy spolku
a případně:
- stanovisko odboru životního prostředí
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel – právnická osoba, fyzická osoba oprávněná k podnikání
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- Vyplnit žádost o umístění předzahrádky, výkladu zboží nebo stánku. Vypsat parcelní číslo, katastrální území, ulici a výměru, na které je umístění požadováno.
Dále přílohou musí být:
- situační nákres z katastrální mapy - umístění stánku, předzahrádky a výkladu zboží
- nákres či foto stánku, předzahrádky nebo výkladu zboží
- kopie živnostenského listu, výpisu z obch. rejstříku, přiložit
- závazné stanovisko odboru životního prostředí (platí v případě stánků a předzahrádek, pokud budou umístěny v prostoru městské památkové zóny po dobu nad 30 kalendářních dnů)
Podat na podatelně statutárního města Liberce.
4. Na které instituci životní situaci řešit
Statutární město Liberec, odbor majetkové správy a sportu, oddělení sportu a majetkové evidence.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Statutární město Liberec, Jablonecká 41 (Liebiegova vila), odbor majetkové správy a sportu, oddělení sportu a majetkové evidence.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K podání žádosti nejsou nutné žádné doklady.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za vyřízení prvotní žádosti a jejího posouzení se neplatí žádný poplatek.
V případě, že bude stánek, výklad zboží a předzahrádka umístěna na komunikaci se platí poplatek dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a dle délky záboru:
- 1.–10. den činí 100 Kč
- 11. den – max. půl roku činí 500 Kč
- více jak půl roku činí 1.000 Kč
Po skončení užívání se vyměřuje místní poplatek za zvláštní užívání veřejného prostranství dle obecně závazné vyhlášky č.8/2011.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ke každé žádosti se přistupuje individuálně, odvíjí se od konkrétní situace – nutnost získání potřebných písemných stanovisek (dopravní inspektorát, památková péče, PČR atd.). Podléhá schválení v Poradě vedení města Liberec.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Magistrát města Liberec:
- Kancelář architektury města,
- odbor správy veřejného majetku,
- odbor ekologie a veřejného prostoru,
- odbor kultury, školství a cestovního ruchu,
- odbor dopravně správních agend, oddělení silniční a dopravní v případě užívání komunikace
- Odbor ekonomiky, oddělení poplatků a pohledávek
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel musí mít uhrazeny veškeré závazky vůči statutárnímu městu Liberec.
11. Jaké formy doručení použít:
Veškeré dokumenty lze doručit na podatelnu statutárního města Liberec.
Formy doručení:
- osobně nebo písemně na adresu: nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec 1,
- datová schránka: ID 7c6by6u,
- e-podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
- Zákona č. 128/2000 sb., o obcích
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
- Zákon č. 13/1997Sb., o pozemních komunikacích
13. Jaké jsou související předpisy
- Obecně závazná vyhláška statutárního města Liberec č. 2/2016, o místních poplatcích za užívání veřejného prostranství na území města Liberec
- Nařízení statutárního města Liberec č. 1/2013 – Tržní řád v platném znění
- Směrnice rady č. 9RM Postup k odsouhlasení umístění prodejních stánků, předzahrádek a výkladů zboží
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné – jedná se o samosprávu.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle občanského zákoníku, zákona 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
16. Nejčastější dotazy
—
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- odbor majetkové správy a sportu, oddělení sportu a majetkové evidence
Kontaktní osoba
- Ing. Krebsová Jana, ref. oddělení sportu a majetkové evidence – tel. 485 243 310, e-mail: krebsova.jana@magistrat.liberec.cz – předzahrádky a výklady zboží
- Bc. Coufalová Pavla, ref. oddělení sportu a majetkové evidence – tel. 485 243 317, e-mail: coufalova.pavla@magistrat.liberec.cz - stánky
Popis byl naposledy aktualizován
- 4. 1. 2023