Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Nájem, pacht nebo výpůjčka městského pozemku
- Nájem a výpůjčky volných prostor nebo místností ve vlastnictví města
- Směna městského pozemku
- Umístění předzahrádky, výklad zboží, prodejní stánek na pozemku města
- Žádost o schválení stavební úpravy, opravy nebo instalace zařízení
- Dočasný zábor městského pozemku
- Žádost o krátkodobé užívání místností v budovách magistrátu města
- Prodej pozemku ve vlastnictví města
- Žádost o vyjádření subjektu technické infrastruktury a hlášení závad VO a SSZ
Prodej pozemku ve vlastnictví města
1. Základní informace k životní situaci
- parcelní číslo pozemku a katastrální území, který je ve vlastnictví statutárního města Liberec
- výměra pozemku, nebo jeho požadované části
- důvod odkupu pozemku, účel jeho dalšího využití
Na podatelnu Magistrátu města Liberec je nutné doručit:
- Vyplněná žádost o prodej pozemku, do žádosti nutno uvést číslo pozemku a katastrální území, účel využití pozemku, a telefonické, popř. mailové spojení pro rychlý kontakt při zpracovávání žádosti
- Snímek katastrální mapy se zákresem pozemku, stačí orientační nákres
- V případě podnikatelských subjektů výpis z rejstříku podnikatelských subjektů, u spolků ze spolkového rejstříku a stanovy spolku
Další postup:
- v případě, že bude schválen záměr prodeje pozemku přihlásit se do výběrového řízení
- zaplatit jistinu ve výši 10% kupní ceny
- po výzvě k podpisu kupní smlouvy doplatit ve stanovené době kupní cenu a podepsat kupní smlouvu
- zaplatit poplatek na návrh na vklad do Katastru nemovitostí, vklad zajišťuje město
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel – právnická nebo fyzická osoba (osoba starší 18 let), nebo jeho zástupce na základě plné moci
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- vyplnit žádost o odkup pozemku
- přiložit kopii katastrální mapy s vyznačením, o kterou část se jedná
- odevzdat na podatelně statutárního města Liberce
- přihlásit se do vypsaného výběrového řízení
- zaplatit kupní cenu a podepsat kupní smlouvu
4. Na které instituci životní situaci řešit
Statutární město Liberec, odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic.
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Magistrát města Liberec, nám. Dr. E. Beneše 1/1, odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic.
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K podání žádosti nejsou nutné žádné doklady.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Při podání žádosti nejsou poplatky stanoveny.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou pevně stanoveny, podléhají časovému plánu při projednání v orgánech města (radě i zastupitelstvu města).
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Pracovní skupina pro koordinaci majetkoprávních operací, kde jsou zastoupeny odbory:
- odbor územního plánování,
- odbor kancelář architektury města,
- odbor strategického rozvoje a dotací,
- odbor správy veřejného majetku,
- odbor majetkové správy a sportu,
- odbor ekologie a veřejného prostoru,
- odbor sociální a bytové politiky,
- odbor kultury, školství a cestovního ruchu
- odbor životního prostředí,
- odbor dopravně správních agend
- odbor dopravních staveb
- popř. Městské lesy Liberec (u lesních pozemků)
- Finanční výbor, Rada města Liberec, Zastupitelstvo města Liberec
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- v případě, že bude schválen záměr prodeje pozemku přihlásit se do výběrového řízení
- zaplatit jistinu ve výši 10 % kupní ceny
- Do podpisu smlouvy musí mít žadatel uhrazeny veškeré závazky vůči statutárnímu městu Liberec.
- po výzvě k podpisu kupní smlouvy doplatit ve stanovené době kupní cenu a podepsat kupní smlouvu
- zaplatit poplatek na návrh na vklad do Katastru nemovitostí, vklad zajišťuje město
11. Jaké formy doručení použít:
Veškeré dokumenty lze doručit na podatelnu statutárního města Liberec.
Formy doručení:
- osobně nebo písemně na adresu: nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec 1,
- datová schránka: ID 7c6by6u,
- e-podatelna (nutný el. podpis): posta@magistrat.liberec.cz.
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku
- dle zákona č. 128/2000 Sb., zákona o obcích
13. Jaké jsou související předpisy
- Cenový předpis ke stanovení cen pozemků ve vlastnictví a spoluvlastnictví statutárního města Liberec schválený usnesením zastupitelstva města č. 47/2024 dne 21. 3. 2024
- Zásady postupu při prodeji a směně nemovitého majetku ve vlastnictví a spoluvlastnictví statutárního města Liberec schválené usnesením zastupitelstvem města č. 46/2024 dne 21. 3. 2024
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné – jedná se o samosprávu.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
16. Nejčastější dotazy
Jaká bude cena pozemku?
Cena pozemku je stanovována na základě znaleckého posudku, kde bude stanovena cena v místě a čase obvyklá (tržní).
Cena pozemků s výměrou do 50 m2 bude stanovena dle platného cenového předpisu schváleného Zastupitelstvem města Liberec.
17. Další informace
Prodej nemovitého majetku ve vlastnictví a spoluvlastnictví statutárního města Liberec se řídí stejnými zásadami jako prodej pozemků ve vlastnictví a spoluvlastnictví statutárního města Liberec
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- odbor územního plánování, oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic
Kontaktní osoba
- Bc. Markéta Franicová, referent oddělení samosprávných vyjadřování a majetkových dispozic, tel: 485 243 311,
e-mail: franicova.marketa@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován
- 27. 3. 2024