Potřebuji vyřídit
Vše A-Z
- Zřízení datové schránky
- Ověřování pravosti podpisu a ověřování shody opisů nebo kopie s listinou
- Výpis z rejstříku trestů
- Poskytování informací z evidence obyvatel
- Přestupky proti veřejnému pořádku, občanskému soužití a majetku
- Povolení k umístění reklamního zařízení
- Zřízení služebnosti – věcného břemene
- Přísedící Okresního soudu v Liberci – kandidatura
- Povolování herního prostoru
- Žádost o informaci podle zákona o svobodném přístupu k informacím
- Podání stížnosti nebo podnětu
- Žádost o náhradu škody
Zřízení služebnosti – věcného břemene
1. Základní informace k životní situaci
- parcelní číslo pozemku a katastrální území, který je ve vlastnictví statutárního města Liberec
- výměra (nebo její požadovaná část) pozemku
- účel, pro který bude pozemek využit
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost o zřízení věcného břemene - služebnosti podává pouze vlastník sítě (popř. zmocněný zástupce nebo investor).
3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vyplnit žádost o zřízení služebnosti – věcného břemene (žádost odevzdat ve dvojím vyhotovení)
Současně s touto žádostí předkládají:
pro smlouvu o smlouvě budoucí o zřízení služebnosti:
• situační výkres s vyznačeným zákresem trasy
• vyjádření k žádosti o souhlas statutárního města Liberec (vydává odbor územního plánování), popř. kopii plné moci
pro smlouvu o zřízení služebnosti:
• geometrický plán s vyznačením služebnosti – 3x originál
• kopii smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení služebnosti, popř. kopii plné moci
4. Na které instituci životní situaci řešit
Statutární město Liberec – odbor správy veřejného majetku
5. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Statutární město Liberec, Jablonecká 41 – odbor správy veřejného majetku (Jana Sedláčková - 485 243 757)
6. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K podání žádosti nejsou nutné žádné doklady.
7. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Ceny věcných břemen – služebností jsou stanoveny dle interního předpisu schváleného Radou města Liberec č. 151/2023 ze dne 7. 2. 2023.
8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 30 dnů od podání žádosti potvrdí referent odboru správy veřejného majetku žadateli přijetí žádosti, následně lhůta vyřízení závisí na projednávání v orgánech města.
9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbor majetkové správy a sportu - oddělení sportu a majetkové evidence.
10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Dojde-li ke schválení žádosti, je žadatel písemně vyzván k podpisu smlouvy, kde je nutná osobní účast a předložení občanského průkazu.
11. Elektronická služba, kterou lze využít
Portál pro podání žádosti o zřízení věcného břemene - https://vb.liberec.cz/app/intro.html
12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
dle zák. 151/1997 Sb., o oceňování majetku
13. Jaké jsou související předpisy
Interní předpis pro zřizování věcných břemen – služebností schválený Radou města Liberec č. 151/2023 ze dne 7. 2. 2023.
14. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné – jedná se o samosprávu.
15. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Při nedodržení podmínek stanovených ve smlouvě o budoucí smlouvě o zřízení služebnosti je stanovena smluvní pokuta ve výši složené zálohy dle této smlouvy.
16. Nejčastější dotazy
—
17. Další informace
—
18. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
19. Kontakty
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Odbor správy veřejného majetku
Kontaktní osoba:
- Jana Sedláčková, referent odboru správy veřejného majetku
- tel.: 48 524 3757, sedlackova.jana@magistrat.liberec.cz
Popis byl naposledy aktualizován
- 15. 06. 2022